Skip Navigation

We are closed today.

Closed

April

22

Closed

April

23

today

Wed

April

24

Thu

April

25

Fri

April

26

Sat

April

27

Sun

April

28

Closed

April

29

Select a date

El Museo de Brooklyn es para ti image

Alejandro Durán. Vena (Vein), 2011. Photo courtesy of the artist

El Museo de Brooklyn es Para Ti

Saturday, May 21, 2016

1–3 pm

Education Gallery, 1st Floor

Una tarde libre llena de arte y diversión para toda la familia ¡en español! De 1 a 3 p.m., nos dirigiremos a la galería de educación de Con Edison para aprender a hacer arte usando materiales reciclables, y nos reuniremos con el artista invitado, radicado en Brooklyn, Alejandro Durán, y aprenderemos como combina la expresión artística con una conciencia ambiental. A la 1:30 y 2:30 p.m., se dará, por media hora dentro de la galería, un salto a la aventura con educadores del museo de habla hispana para mirar de cerca las obras de arte de nuestra colección y participar en una animada conversación sobre el arte, la tierra y el medio ambiente. Personas de todas las edades son bienvenidas. Se servirán bebidas refrescantes.

La entrada es libre el día del programa sólo con mencionar, en nuestro escritorio de recepción, “el Museo de Brooklyn es para ti.”

A free afternoon of art and fun for the whole family, ¡En español! From 1 to 3 p.m., drop by the Con Edison Education Gallery for ongoing art-making using recycled materials and meet Brooklyn-based guest artist Alejandro Durán to learn how he combines artistic expression with environmental awareness. At 1:30 and 2:30 p.m., hop on a half-hour gallery adventure with Spanish-speaking museum educators to look closely at art in our collection and engage in lively conversation about art, earth, and the environment. All ages are welcome! Refreshments will be served.

For free admission, just mention El Museo de Brooklyn es Para Tí at our Admissions Desk the day of the program.